


Certificados cualificados de cidadán conformes á normativa eIDAS
Por: Ramón Pérez
O Concello de Monforte de Lemos pon ao dispor dos cidadáns o servizo de verificación de identidade para a obtención de certificados emitidos por Camerfirma.
Que é o nodo eIDAS?
O nodo eIDAS é o compoñente de interoperabilidade que se conecta cos servizos electrónicos e os sistemas de identificación nacionais, e cos nodos correspondentes doutros Estados Membros da UE, e permite o recoñecemento de identidades electrónicas emitidas por outros países de acordo co Regulamento eIDAS.
En concreto, o nodo eIDAS español permite a aceptación do DNI electrónico en servizos de Administración Electrónica doutras administracións europeas, así como a identificación de cidadáns europeos en servizos públicos españois utilizando un medio de identificación do seu país de orixe.
É obrigatorio identificar aos cidadáns europeos?
No que respecta á identificación electrónica, o Regulamento establece a obrigación de recoñecer os esquemas de identificación notificados por outros Estados Membros para o acceso electrónico dos cidadáns (persoas físicas e xurídicas) aos servizos públicos.
Cando comeza a obrigación de recoñecemento mutuo de identidades europeas?
A data de entrada en vigor da obrigación de recoñecemento mutuo de identidades electrónicas é o 29 de setembro de 2018. Nese momento todos os servizos públicos online que utilicen unha identificación electrónica correspondente a un nivel "substancial" ou "alto" teñen que aceptar os sistemas de identificación electrónica doutros países europeos notificados.
O CONCELLO FACILÍTALLE A POSIBILIDADE DE OBTER UN CERTIFICADO CUALIFICADO
O Concello de Monforte de Lemos pon á súa disposición a obtención dun certificado dixital conforme á normativa eIDAS. Trátase do CERTIFICADO CUALIFICADO DE CIDADÁN. Con el, poderá identificarse en calquera sede electrónica administrativa e asinar dixitalmente documentos que terán a mesma validez que si levasen firma manuscrita.
Os pasos a seguir para a obtención do certificado son os que se indican a continuación:
Antes de empezar: Debe de dispoñer dunha conta de correo electrónico totalmente operativa e respecto de a que lle recomendamos que teña o control exclusivo sobre ela, xa que na mesma requiriráselle a confirmación da solicitude, facilitaránselle as ligazóns de descarga e comunicaránselle as claves de instalación e revogación do seu certificado unha vez que sexa emitido e descargado.
1.- Solicite o certificado facendo clic aquí. Debe de cubrir todos os datos que se lle soliciten no formulario ao que accederá mediante leste enlace.
2.- Consulte o seu correo (o que indicou no formulario do punto anterior) e CONFIRME A SOLICITUDE. Feito isto GARDE CUIDADOSAMENTE O CÓDIGO DE DESCARGA QUE SE LLE INDICARÁ. Será necesario para descargar o certificado cando sexa emitido.
3.- Realice unha copia do documento de identidade que indicou no formulario e acuda ao Servizo de Informática do Concello de Monforte de Lemos para ser verificada a súa identidade. O Concello transmitirá ao prestador de servizos de certificación os datos da súa identidade e a conformidade á verificación realizada.
4.- Nun prazo razoable, consulte o seu correo e, cando reciba a comunicación respecto diso, DESCARGUE O CERTIFICADO, empregando o código indicado no punto 2, e gárdeo en lugar seguro. Poña especial coidado nesta operación xa que NON PODERÁ REPETILA. O certificado só se pode descargar unha vez.
5.- Consulte o seu correo e GARDE CUIDADOSAMENTE AS CLAVES de INSTALACIÓN e REVOGACIÓN que se lle comunicarán no mesmo.
6.- Xa pode instalar o seu certificado e operar con el.